Geschiedenis van Van der Valk
Met bijna honderd hotels met vrijwel overal een Valk aan het roer, is Van der Valk wereldwijd een uniek familiebedrijf. Ontstaan vanuit een familie die vond dat je nergens zo lekker kon eten als thuis. Zo onstond het idee om restaurants te openen, een plek waar gasten lekker konden eten als ze van huis waren. Martien en Rie Van der Valk wilden dat elk kind in de toekomst het goed zou hebben, daaorm kwam er voor elk kind een restaurant en zo breidde de keten zich uit.
In 1958 ontstond het idee voor motels buiten de stad, die zich langzaam vormden tot hotels. We zijn nu ruim 100 jaar en vele vestigingen verder en de volgende generatie is het roer al aan het overnemen. Een ding is echter niet veranderd, een bezoek aan Van der Valk voelt als thuiskomen, lekker eten, drinken & fijn overnachten in een warme en gezellige omgeving!
Waarom de Toekan?
Misschien wel één van de meest gestelde vragen, waarom hebben we een toekan als logo en geen valk? Dan gaan we terug de geschiedenis in bij de aankoop van Avifauna. De familie was nog op zoek naar een logo, maar een valk deed men herrinneren aan de roofvogelsymboliek die door de nazi's werd gebruikt. Avifauna had een logo van een toekan en is samen met het bedrijf overgenomen. Gerrit Van der Valk: "Als een valk slaapt is ’t niks en gaat hij op roof uit, dan is het net een adelaar. Een toekan is een mooie, grote, tropische vogel, een vrolijk beest, een gezellig beest, dat past veel beter bij ons”. En zo is het maar net.